Жаданівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Іллінецької районної ради Вінницької області - Методкабінет

Методкабінет

Головна » Методкабінет   


 

Методична комісія класних керівників

 Методична комісія учителів природничо-математичного циклу  

 

 

План роботи методичної комісії

 

учителів природничо-математичного циклу

 

Жаданівської ЗОШ І-ІІІ ст.

на 2011-2012 навчальний рік

 

Засідання І

Завдання учителів природничо-математичного циклу на новий навчальний рік

Серпень

 

№ п/п

Зміст роботи

Відповідальні

1

Аналіз роботи методичної комісії за минулий навчальний рік

Заікіна Г.М.

2

Аналіз програм з предметів природничо-математичного циклу, опрацювання пояснювальних записок

Члени МК

3

Ознайомлення  з  інструктивно-методичними  листами  про  вивчення  предметів природничо-математичного циклу.

Члени МК

4

Огляд новин методичної літератури, що порушують розглянуті проблеми

Члени МК

5

Затвердження плану роботи методичної комісії на 2011-2012 н.р.

Члени МК

                                                      Завдання членам методичної комісії

1

Працювати над пошуком нових форм і методів розвитку учнів

Члени МК

 

Засідання ІІ

Типові і нетипові форми організації навчання

Жовтень

 

№ п/п

Зміст роботи

Відповідальні

1

Виступ з теми «Типові і нетипові форми організації навчання»

Члени МК

2

Обмін думками, досвідом

Члени МК

3

Огляд новинок методичної літератури, що порушують розглянуті питання

Члени МК

4

Відвідування та обговорення відкритих уроків із названої теми

Члени МК

5

Складання завдань для шкільних олімпіад з предметів

Члени МК

Завдання членам методичної комісії

1

Працювати над вивченням нових форм  самостійної  діяльності учнів в процесі навчання

Члени МК

 

Засідання ІІІ

Організація самостійної роботи учнів

Грудень

 

№ п/п

Зміст роботи

Відповідальні

1

Виступ з теми «Організація самостійної роботи учнів»

Члени МК

2

Організація та відвідування відкритих уроків

Члени МК

3

Огляд новинок методичної літератури

Члени МК

4

Аналіз проведення шкільних та районних олімпіад

Члени МК

 

Завдання членам методичної комісії

 

1

Підготуватися до  виступу з питань впровадження окремих методів і прийомів роботи з учнями різного рівня розвитку

Члени МК

2

Розробити уроки з різнорівневими видами роботи на уроках

Члени МК

 

Засідання IV

Засідання-практикум

Лютий

 

№ п/п

Зміст роботи

Відповідальні

1

Організація та обговорення відкритих уроків

Члени МК

2

Огляд новинок методичної літератури

Члени МК

3

Виступи «Диференціація на уроках природничо-математичного циклу» (з досвіду роботи)

Члени МК

4

Презентація методів і прийомів роботи з комп’ютерними технологіями 

Члени МК

 

Завдання членам методичної комісії

 

1

Підготувати  доповідь  по  темі: «Організація  самопідготовки  учнів  до  державної  атестації  в  9,11-х класах»

Члени МК

2

Підготувати розробки різнорівневих дидактичних матеріалів

Члени МК

 

Засідання V

Підготовка до проведення ДПА, підсумки роботи МК за навчальний рік

Квітень

 

№ п/п

Зміст роботи

Відповідальні

1

 «Організація  самопідготовки  учнів  до  державної  атестації  в  9,11-х класах»  (обмін  досвідом).

Члени МК

2

 Звіт  членів методичної комісії про  роботу  щодо  поповнення  кабінетів  дидактичними  матеріалами

Члени МК

3

Аналіз рівня навчальних досягнень учнів з предметів природничо-математичного циклу

Члени МК

4

Підсумки роботи МК за навчальний рік.

Заікіна Г.М.

 

 

 


Фрагмент засідання методичної комісії учителів природничо-математичного циклу 

Презентація

Тема: Презентація методів і прийомів роботи з інформаційними    комп’ютерними      технологіями.

 

1.     Виступ керівника методичної комісії .

 

2.     Презентації: 

2.1.  Презентація методів і прийомів роботи з інформаційними    комп’ютерними      технологіями на уроках фізики та астрономії  

                                                                                      ( учитель Заікіна Г. М.)             

 

2.2. Презентація методів і прийомів роботи з інформаційними    комп’ютерними      технологіями на уроках біології   

                                                                                       (учитель Голубович Г.В.)

 

 

         2.3. Презентація методів і прийомів роботи з інформаційними    комп’ютерними      технологіями на уроках біології    

                                                                                     (учитель Стельмащук А.В.) 

         2.4. Презентація методів і прийомів роботи з інформаційними    комп’ютерними      технологіями на уроках біології    

                                                                                    (учитель Шмигора С.В.) 

    3.  Практичне заняття: складання тестів в програмі вTest-W2-v1.8 

    4. Висновок 

 

 Вступ

 

Виступ керівника методичної комісії Заікіної Г. М.

Двадцять перше століття кидає виклик усьому, що нас оточує. Людство сьогодні перебуває в технологічній фазі науково-технічної революції, коли стрімко міняється техніка й технології, і щоб встигнути за запаморочливими новинками, щоб не відчувати себе викинутим за борт сучасного життя, треба постійно вчитися. Основна мета цього етапу – інформатизація всіх сторін життя. Освіта є інформаційним процесом і тому використання сучасних технологій навчання із застосуванням комп’ютера особливо важливе.

Інформаційно-комунікаційні технології поступово трансформують усі сфери суспільного життя, формують нові системи потреб, спосіб життя, демократизують процес навчання, роблять процес пізнання творчим, стимулюють заняття самоосвітою. Активне впровадження інформаційних технологій в усі сфери діяльності суспільства торкнулося і системи освіти. Традиційні форми навчання поступово змінюються новітніми технологіями, спрямованими на формування навичок та умінь, що відповідають вимогам суспільства.

У зв’язку з цим зрозуміло, що в основній школі назріла гостра необхідність в адаптації вчителів до нових умов роботи, ролей і мети, що швидко змінюються. Адже на уроці в комп’ютерному класі вчитель виступає вже не в ролі розповідача, а стає для своїх учнів швидше помічником й інструктором.

Сучасний учитель займається різними видами професійної діяльності: викладацькою, виховною, науковою, методичною, управлінською. Залежно від того або іншого виду діяльності існують різні можливості використовувати комп’ютерні або інформаційні технології, що дають можливість отримувати, передавати, систематизувати, обробляти інформацію, а також здійснювати комунікацію між колегами, учнями, їх батьками і так далі.

Комп’ютер може бути використаний як:

·  інформаційна система, що допомагає вирішувати різні питання;

·  джерело інформації для розробки творчих проектів;

·  для суттєвого розширення наочності навчання;

·  оперативного контролю за засвоєнням знань і умінь.

Застосування комп’ютерів як засобу навчання підвищує мотивацію навчання за рахунок інтересу учнів до діяльності, пов’язаної з комп’ютером.

Щоб іти в ногу з часом, учитель повинен володіти основами інформаційних технологій, мати уявлення про найбільш поширену в даний час операційну систему Windows, уміти працювати в поширених комп’ютерних програмах, зокрема, Microsoft Word, Ехсеl, РоwerPoint і низкою інших спеціалізованих програм, пов’язаних з предметною діяльністю вчителя, користуватися Інтернетом, а також уміти використовувати знання учнів про комп’ютер, котрі останні отримують на уроках інформатики.

 

 

 

 

Презентація методів і прийомів роботи з інформаційними    комп’ютерними      технологіями на уроках фізики та астрономії  ( учитель Заікіна Г. М.)

Причин комп’ютеризації  навчання фізиці та астрономії можна назвати багато. У мережі є багато програмних продуктів, які учителі-предметники можуть використати під час проведення уроків із застосуванням  нових інформаційних технологій. Подібні уроки дозволяють підвищити інтерес до вивчення предметів природничо-математичного циклу, активізувати їх пізнавальну діяльність, сприяють формуванню наукового світогляду.

Наприклад на  допомогу вчителю фізики, астрономії для організації занять за допомогою комп’ютера сьогодні випускається багато навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки, інтернет.

Добре відомо, що курс фізики середньої школи включає розділи, вивчення і розуміння яких вимагає розвиненого образного мислення, уміння аналізувати, порівнювати. Насамперед мова йде про такі розділи, як «Молекулярна фізика», деякі розділи «Електродинаміки», «Ядерна фізика», «Оптика» і ін. Багато явищ в умовах шкільного фізичного кабінету не можуть бути продемонстровані. Наприклад, явища мікросвіту, або процеси, що швидко протікають, або досліди із приладами, відсутніми в кабінеті. В результаті учні зазнають труднощі їхнього вивчення, оскільки не в змозі їх уявити. У таких ситуаціях я використовую сучасні технічні засоби навчання й у першу чергу персональний комп’ютер.

На даний час існує велика кількість навчальних програмних засобів. Серед усіх варто виділити продукт «Квазар-мікро», який я використовую як для проведення фронтального експерименту, так і для виконання лабораторних робіт. Але ніякий комп’ютер не замінить реальний фізичний експеримент, тому до використання комп’ютера для проведення лабораторних робіт слід підходити обережно.

«Бібліотека електронних наочностей» разом з «Віртуальною фізичною лабораторією» дозволяють комплексно підходити до викладання навчального матеріалу з фізики, використовуючи конструктор уроків. «Електронний задачник» для 7-8 класів дозволяє персонально (при використанні мережі) підійти до розв’язування задач і виявити можливі прогалини  в знаннях  учнів.

Основні напрями застосування комп’ютерної техніки на уроках фізики і астрономії використовую такі:

·  підготовка друкованих роздаткових матеріалів (контрольні, самостійні роботи, дидактичні картки для індивідуальної роботи);

·  мультимедійний супровід пояснення нового матеріалу (презентації створені в РоwerPoint, навчальні відеоролики скачані з YouTube, комп’ютерні моделі фізичних експериментів);

· проведення комп’ютерних лабораторних робіт;

·  обробка учнями експериментальних даних (побудова таблиць, графіків);

·  контроль рівня знань з використанням тестових завдань за допомогою редактора тестів Test-W2-v1.8

·  використання на уроках і при підготовці до них інтернет-ресурсів.

У своїй практиці комп’ютер використовую на уроках фізики та астрономії на таких етапах уроку:

·  при поясненні нового матеріалу (комп’ютерні демонстрації досліджуваних фізичних явищ);

·  при розв’язуванні завдань (електронні розв’зники);

·  при проведенні лабораторних робіт (віртуальних фізичних лабораторій);

·  під час перевірки знань учнів (програма редактора тестів)

 

Крім готових програмних засобів часто використовуються й власні методичні розробки, наприклад, презентації, які сприяють розвитку інтересу до предмету і розширюють знання учнів з даної теми.


 

 

Презентація методів і прийомів роботи з інформаційними    комп’ютерними      технологіями на уроках біології  (учитель Голубович Г.В.)

Я, як учитель біології та природознавства, використовую комп’ютерні технології для підвищення зацікавленості в учнів до вивчення предметів у тому числі:

·        Для підготовки та організації презентацій проектів;

·        Відвідування науково-популярних сайтів.

         Одним з методів, що розвиває  творчий потенціал учнів є метод проектів. Я його реалізую не тільки з допомогою традиційних засобів: книг, довідників, енциклопедій, а й використовую інформаційні технології – комп’ютерні програми.

Також у своїй роботі часто використовую презентації, створені в Power Point  під час пояснення нового матеріалу та на повторювально- узагальнюючих уроках. Велика кількість презентацій є на диску «Електронний конструктор уроку. Біологія 8 клас», який я придбала  і маю можливість використовувати для навчання учнів.

До речі, під час підготовки домашнього завдання широко використовують презентацію, вважаючи, що вана більш зрозуміла і логічна.

У нас в комп’ютерному класі є програма з біології «Віртуальна лабораторія   Біологія 8 – 9», яку я широко використовую на уроках. В даній програмі навчальний матеріал поданий блоками (темами) і закінчується тестами.

Ця програма сприяє засвоєнню нової інформації та спрямовує процес навчання залежно від рівня знань учнів. Дозволяє вивчати будь-який розділ на основі моделі (органи людини, торс людини і т. д.)

 

 

Презентація методів і прийомів роботи з інформаційними    комп’ютерними      технологіями математики  (учитель Стельмащук А.В.)

            Не секрет, що в час активного розвитку науково-технічного прогресу використання на уроках різних компютерних програм тільки сприяє підвищенню активізації пізнавального мислення, досягненню більш високого рівня їх розумового розвитку, активізує процеси просторової уяви, памяті, логічного мислення, допомагає їх інтелектуальному росту. Тому на уроках математики я застосовую такі програми:

·       Microsoft Word, за допомогою якої створюю завдання для проведення бліц-опитування, математичних диктантів, самостійних, контрольних робіт, виготовлення демонстраційних матеріалів;

·       Grand 1, яка слугує для демонстрації зображення точок на координатній площині (6клас), побудови графіків функцій ( 7-10 класи), знаходження похідних та первісних функцій (11 клас), обчислення інтеграла та площі криволінійної трапеції ( 11 клас );

·     Microsoft Power Point, за допомогою якої створюю презентації («Трикутник та його елементи», 7 клас; «Теорема Піфагора», 8 клас)

 

 

Презентація методів і прийомів роботи з інформаційними    комп’ютерними      технологіями на уроках хімії (учитель Шмигора С. В)

Так, як у школі відсутній відсутній кабінет хімії, відсутнє лабораторне обладнання, (витяжна шафа, хімічні реактиви) а діти  у звичайних класах мають перебувати протягом дня демонстрацію дослідів та лабораторні роботи я проводжу в комп’ютерному класі. Для цього використовую програму «Віртуальна хімічна лабораторія Хімія 8 – 9 кл». В кожній програмі є тема досліду, мета, вказане обладнання, реактиви, техніка безпеки, тощо. А також демонстрація досліду з звуковим супроводом (вибірково). Під час досліду кожен учень індивідуально спостерігає хід виконання лабораторної роботи, визначає темп роботи програми. Учні записують свої спостереження, рівняння реакції, а в кінці висновок. В кінці кожної роботи є тести і запитання на які діти дають відповіді.

 

 

 


 

 

Практичне заняття: Складання тестів в програмі Test-W2-v1.8

 

 Проводить керівник МК Заікіна Г.М.

На сьогоднішньому засіданні я навчу вас працювати з програмою Test-W2-v1.8 для створення електронних тестових завдань.

Порядок дій учителя:

1.                     Відкрити програму Test-W2-v1.8.

 

2.                     У вікні програми знайти та відкрити файл EDITOR.exe.

3.                     У вікні Untitled.Редактор тестів   в полі Назва тестуі ввести назву теми тесту; в категорії Запитання  вказати загальну кількість запитань у тесті;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     в категорії  Час вказати проміжок часу, що відводиться для виконання завдань; в категорії Шкала відмітити 12-бальна; в полі завдань ввести текст завдання, а в полях, що розташовані нижче  ввести варіанти відповідей. Правильну відповідь видмітити справа в квадратику; після введення запитання і варіанту правильної відповіді натиснути Додати і т. д. Після введення всіх запитань відкрити меню Файл -Зберегти як і зберегти тест в вибраній папці. (далі учителі сідають за комп’ютери і вводять заготовлені  тестові завдання в програмі Test-W2-v1.8.)

 


 

 

Висновки

Нам, вчителям, часто здається, що ми володіємо ключами від знань і що саме ми маємо передати їх дітям, вдало і старанно пояснивши, розтлумачивши. Але життя змінилось так, що школа більше не є монополістом знань і тому необхідно використовуючи сучасні інформаційні технології, йти в ногу з життям, щоб не бути викинутими не узбіччя.

Актуальність проблеми використання інформаційних засобів на уроках полягає в тому, що сучасні досягнення науки та техніки вимагають сучасних уроків, які враховують ці досягнення. Інформаційні засоби потрібно використовува­ти як комп’ютерну підтримку уроку в поєднанні з класичними методами навчання.

Особливим аргументом використання комп’ютерної підтримки на уроці став великий ін­терес учнів до інформатики та їхнє бажання оволо­діти навичками роботи з комп’ютером.

Використання інформаційних технологій дає можливість:

·  здійснювати експериментально-дослідницьку діяльність (комп’ютерне  моделювання);

·  формувати інформаційну культуру, уміння об­робляти інформацію;

·  розвивати мислення;

·  готувати учнів до майбутньої професійної ді­яльності.

Впровадження інформаційних технологій в навчальний процес – це та проблема над якою надалі буде працювати наша методична комісія.

 

 

 

 

 Методична комісія учителів гуманітарного циклу  

 Методична комісія учителів початкових класів